Játékleírás FF

Mi is az a flag football:

A flag football az amerikaifutball módosított, non-kontakt változata, amely játékban a résztvevők hasonló képességeket fejlesztenek és taktikákat ismernek meg, mint az anyasportban, de testi ütközés (kontakt) nélkül. Mivel az ütközés és a blokkolás nem megengedett, a flag football testalkattól, nemtől, kortól, előképzettségtől függetlenül mindenki által játszható, biztonságos sportjáték. A flag football egy olyan gyors tempójú, izgalmas, szórakoztató, biztonságos, olcsó, koedukáltan (fiúk – lányok közösen) is játszható csapatjáték, amely az agilitás, gyorsaság, labdaérzék és játékintelligencia mellett fejleszti a kooperációs és koncentrációs készségeket, valamint a fegyelmet és az önbizalmat is. A játékban résztvevők testi adottsága (alacsony, magas, sovány, duci) alapján tudnak a megfelelő posztokon a csapatba illeszkedve, annak részévé válni, a játékot játszani.

A szabályok is a biztonságos játékot szolgálják, de mivel véletlen ütközések minden sportban előfordulhatnak, ezért fontos az alapos technika és a szabályok betartása, valamint a megfelelő bemelegítés és a folyamatos edzői (tanári) figyelem.

 

A játék célja:

Két ötfős csapat próbál minél több pontot szerezni egymás ellen.
A támadó csapat birtokolja a labdát és az ellenfél gólvonalán túlra próbálja juttatni azt dobás (passz) vagy futás útján. A védekező csapat ezt próbálja megakadályozni olyan módon, hogy a labdát vivő játékosról eltávolítja a „zászló-övet“ (flag), azaz leszereli.

 

Játékidő:

2 x 10-20 perc (megegyezés szerint)

Játéktér:

Hosszúság: 60 (vagy 80) yard
Szélesség: 25 (vagy 30) yard
Gólzónák: minimum 7, maximum 10 yard
Futásmentes zónák: a gólvonaltól számított 5 yard
First down jelzés: félpályánál

 

 

A játék menete

Az érmefeldobással meghatározott, elsőként támadó csapat a saját 5-yardos vonalától indulva 4 kísérlet alatt kell átjutnia a félpályán. Ha ez sikerül, további 3 kísérlete van arra, hogy touchdownt érjen el, azaz átjuttassa a labdát az ellenfél gólvonalán passz vagy futó játékkal.
Ha ez a 4 kísérletből nem sikerül, a labdabirtoklás joga átszáll a másik csapatra, amely a saját 5-yardos vonalától indulva ugyanezen szabályok szerint haladhat az ellenfél célterülete felé.
A labdát az indítás vonalától a center adja fel az irányítónak, aki ezután átadhatja egy futójátékosnak, vagy passzolhat az elkapóknak – előrefelé egy kísérleten belül egyszer lehet passzolni, ha ez megtörtént további passzok csak oldalra vagy hátrafelé irányulhatnak.
Az irányító (vagy az edző) hívja a play-eket azaz az egyes kísérleteknél elindított játékvariációt amely meghatározza az elkapó és futójátékosok mozgásait. Ehhez az elkapóknak és a futóknak is tudniuk kell a különböző variációkat és benne szerepüket.
Az elkapók általában meghatározott és előre megbeszélt útvonalakat futnak be, így az irányító könnyebben tudja elpasszolni nekik a labdát és a védőjátékosokat is be tudják csapni.
Minden támadó az irányító jelzésére indul (a beugrást a szabályok büntetik).
Félidőben a csapatok térfelet cserélnek.
A labda letételétől számítva a csapatnak 30 másodperce van elindítani a kísérletet.

Pontszerzési lehetőségek:

Touchdown (6 pont): Akkor következik be, ha valaki a játékosok közül az ellenfél célterületére viszi be a labdát, vagy kapja el a célterületen belül

Extra pont (touchdown utáni jutalomkísérlet):
1 pont : 5-yardos vonalról indítva
2 pont : 12-yardos vonalról indítva

Safety (2 pont a védekező csapatnak): a támadócsapat a saját gólterületén veszít labdát

 

Részletes szabályok: MAFSZ szabályzat

Edzések

Szerán 18:00-kor

Szombaton 14:00-kor

A Zala Plaza mögötti műfüves pályán

Következő mérkőzés:

2015 április 12:
vs. Győr Sharks 2

2015. április 19:
@ Szekszárd BadBones

2015. május 10:
@ Fehérvár Enthroners

2015. május 23:
vs. Dabas Sparks

2015. június 20:
vs. Fehérvár Enthroners
(Wild card)

2015. június 28:
@ Debrecen Gladiators
(Elődöntő)

ESA Divízió II.

Szponzoraink